Hogyan, mivel motiváljuk a gyerekeket, hogy gyakoroljanak?

2022-08-13 7:06
Mindenek előtt, konzultáljunk a logopédussal, fejlesztő pedagógussal, beszédtanárral, hogy ő mit javasol az otthoni gyakorlásra vonatkozóan.
– Magyarázzuk el a gyereknek, ha gyakorol, hamarabb befejezheti a logopédiai, beszédtechnikai foglalkozásokat.
– Jobban fogják érteni a kortársai, a pedagógusok, amit mond.
– Ha most csúfolják érte, ezután már nem fogják.
Próbáljunk az alábbi módszerekkel kedvet csinálni a feladatok elvégzéséhez:
1. Pontgyűjtős/pecsételős módszer
( minden gyakorlás után kap egy pecsétet. 5/10 pecsét után egy jutalmat. Nem kell óriási dolognak lennie. A lényeg az, hogy a gyerek örüljön neki. )
2. Játsszuk azt, hogy ő a tanár és mi vagyunk a gyerekek. Mutassa meg, miként kell végezni a feladatot. Mi ügyetlenkedhetünk is kicsit. Szinte biztos, hogy a gyerek ki fog javítani bennünket.
3. Dicséret, dicséret, dicséret! Az elismerő szavaknak óriási ereje van.
Büszke vagyok rád, hogy gyakorolsz!
Nagyon ügyesen végezted a feladatokat!
Milyen szorgalmas vagy!
Nagyon kitartó vagy!
4.-Motiváljuk közös élménnyel.
Pl. Ha gyakoroltál, több ideig olvasok mesét.
Fontos, hogy megértse a gyerek, miért jó neki, ha gyakorol. Ezt mindig a korának megfelelően magyarázzuk el.
Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg